AGV

  • Španělská železniční správa RENFE drží světový rekord v rychlosti realizace nové vysokorychlostní trati, která se nazývá AVE (Alta Velocidad Espanola, Ave = pták, Alta Velocidad = vysoká rychlost), vedoucí z Madridu přes Cordobu do Sevilly, na níž byl provoz slavnostně zahájen 20. dubna 1992. Tato trať má rozchod 1435 mm, oproti běžně používanému širokému, tzv. iberskému, rozchodu 1668 mm. Na 457 km dlouhé nové železniční trati jezdí elektrické jednotky, které jsou odvozené od francouzských TGV, maximální rychlostí 220 km/h. Jízdní doba mezi Madridem a Sevillou se zkrátila z původních 7 hodin na 2,5 hodiny.
  • Tato trať je součástí velkorysého plánu na modernizaci železniční sítě, který schválila v prosinci 1988 španělská vláda, jež zahrnuje rekonstrukce asi 12000 km tratí, včetně jejich přestavby ze širokého na normální rozchod, a výstavbu 1500 km zcela nových tratí pro vysokorychlostní dopravu.
  • Ústřední stavbou celého projektu je trasa Barcelona - Madrid - Sevilla, která má zajistit rychlé spojení s Madridem a po prodloužení napojení na železniční síť Francie a tím celé Evropy. Jako první byla postavena a zprovozněna výše zmiňovaná trať Madrid - Sevilla.
  • Další stavbou s vládní prioritou z plánované sítě vysokorychlostních tratí je úsek Madrid - Barcelona, jehož stavba byla zahájena v roce 1993. Na této trati je uvažována rychlost 330 km/h pro expresní osobní vlaky a 160 km/h pro nákladní vlaky. Pokračováním tohoto úseku je prodloužení z Barcelony k francouzským hranicím, kterým se španělské železnice napojí na evropskou síť. Tato trať povede z Barcelony na sever přes La Jonquera do francouzského Perpignan.
https://exkrakonos.7x.cz/image/14903084
  • Nové vlaky společnosti Alstom budou jezdit až 360 km/h. Před 27 lety uvedla firma do provozu první rychlovlaky TGV. Alstom ve středu veřejnosti představil zcela nové vlaky AGV. Jedná se o vylepšenou verzi starších typů TGV, které jezdí Francii.
https://exkrakonos.7x.cz/image/14903134
  • Kromě nového vylepšeného designu se rychlovlaky mohou pochlubit i razantním zrychlením. Zatímco TGV mohly vyvinout maximální rychlost 300 kilometrů v hodině, u AGV už je tomu až 360. Společnost se nebojí srovnání s největším letadlem současnosti, a to Airbusem A 380.Nový rychlovlak AGV bude mít všechny podvozky hnací, zatímco u straších jednotek byly hnací podvozky jen u hnacích vozů.Na 25 souprav AGV koupila soukromá italská společnost. Třicetiletý kontrakt ve výši 1,5 miliardy eur podepsaly společnosti před několika dny. Do provozu půjde v roce 2011, ale Itáliíbudou vlaky jezdit pouze rychlostí 300 km/h.

https://exkrakonos.7x.cz/image/14903172

  • Vlak bude složen z 11 vozů a bude disponovat přibližně 500 místy k sezení. AGV se vyznačuje především zbrusu novým pohonem a lepším rozložením výkonu, odpovídá posledním evropským normám na interoperabilitu, ochranu životního prostředí a bezpečnost. Díky novému pohonu je AGV schopné jezdit v běžném provozu rychlostí až 360 km/h při podobných energetických nárocích, jaké mají současná TGV při 300 km/h.Základní charakteristikou AGV je modulová koncepce. Souprava může mít 7 až 14 vozů a přepravit 250 až 650 cestujících. Hmotnost se může podle počtu vozů pohybovat od 270 tun do 510 tun a výkon od 6 MW do 12 MW. Je vybaveno vodou chlazenými měniči IGBT a motory s permanentními magnety. Velká část nenosné konstrukce využívá kompozitních materiálů. 

https://exkrakonos.7x.cz/image/14903122

  • TGV drží světový rychlostní rekord pro kolejová vozidla (rychleji jel jen magnetický vlak maglev, 583 km/h, v Japonsku v roce 2005) 574,8 km/h, dosažený 3. dubna 2007 na trati Paris - Strasbourg u vesničky Passavant-en-Argonne. Vlak tím vylepšil svůj vlastní nedávný rekord 553 km/h ze dne 13. února 2007 a předchozí z roku 1990, kdy jel na trati Paris - Tours rychlostí 515,3 km/h.


Foto: Reuters, Profimedia.cz,
Zdroj: Novinky.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AGV

fotogalerie AGV

18.12.2014 17:26