Acela

Acela_2000

  • Acela Express je americký vysokorychlostní vlak provozovaný národní železniční společností Amtrak. Jednotky jsou nasazovány na tzv. Severovýchodním koridoru (Northeast Corridor) tj. mezi městy Washington, D.C. a Boston. Jsou vyráběny ve spolupráci kanadské společnosti Bombardier Inc. a francouzské Alstom.V celé délce koridoru jsou tři napájecí soustavy: 12kV/25Hz (Washington, D.C.-New York City); 12kV/60Hz (New York City-New Haven); 25kV/60Hz (New Haven-Boston). Vlaky Acela Express jsou se všemi kompatibilní. Konstrukční rychlost je 265 km/h. Na trati je však maximální povolená rychlost pouze 240 km/h.Jednotka se skládá z 2 hnacích vozů a 6 hnaných (vložené). 8 asynchronních motorů (na každém hnacím vozu 4) vydává celkový výkon 9200kW. Souprava je naklápěcí.

AVE

AVE S-100

  • AVE S-100 (AVE Serie 100) je typ vysokorychlostní vlakové soupravy španělských železnic RENFE odvozené od TGV Atlanique.Max provozní rychlost: 300 km/h

Alaris

     S 120 Alaris                  ETR-490Alaris

  • Alaris je komerční název pro skupinu vlaků vyšší kvality spojující od 16. února 1999 Madrid a region Levante na jihovýchodě Španělska (města Valencia, Alicante a Castelló/Castellón ad.) Od 3. března 2008 je v provozu jeden pár spojů denně také na trati Alicante - Barcelona.
  • ETR 490 - výrobce Alstom, max. rychlost 220 km/h
  • S-120 - výrobce CAF, max. rychlost 250 km/h, měnitelný rozchod podvozků 1435/1668 mm

Bombardier Talent

Bombardier Talent

 

  • Talent je obchodní název elektrických a motorových jednotek vyráběných společností Bombardier Transportation. Talent byl vyvinut firmou Waggonfabrik Talbot v Cáchách krátce předtím, než byla společnost sloučena se společností Bombardier Transportation v roce 1995. Název Talent je akronym z německého pojmenování Talbot Leichter Nahverkehrs Triebwagen (Talbot, lehký meziměstský motorový vůz). Design souprav navrhl Alexander Neumeister.
  • Vyrábí se v několika variantách, včetně vysokopodlažních, nízkopodlažních, diesel-mechanických, diesel-hydraulických, diesel-elektrických, elektrických a naklápěcích. Jedna jednotka se pak může skládat ze dvou, tří nebo čtyř dílů. Podobně jako většina jednotek, mohou být Talenty provozovány samostatně nebo spojené s využitím vícečlenného řízení a tvořit tak delší soupravy.
  • Prototyp byl představen v roce 1994, první soupravy Talent byly uvedeny do provozu v roce 1996. Používají se v Německu, Rakousku a Norsku, přičemž celosvětově jezdí více než 260 jednotek, menší počty jsou používány v Maďarsku, Kanadě a Nizozemsku.
  • Talenty rakouských železnic zajíždějí od roku 2005 i na Slovensko, z Vídně (Wien Südbahnhof) do stanice Bratislava-Petržalka. Vídeňská příměstská linka S7 jezdí z Vídně do Wolfsthalu, v plánu je její prodloužení do Bratislavy.

 Zdroj:cswikipedia.org