Železniční nehody
Železniční nehoda | Datum | Mrtví | Zranění | Detail |
v Zaječí | 18.září 1928 | 24-26 | Neznámo | Srážka rychlíku s nákladní vlakem |
u Znosimi | 2.července 1932 | 10 | 15 | Čelní srážka dvou osobních vlaku v silné bouřce |
u Podivína | 21.prosince 1950 | 34 | 56 | Rychlík se na přejezdu srazil s autobusem |
v Suchdole nad Odrou | 26.srpna | 12 | 108 | Vykolejení rychlíku |
u Šakvic | 24.prosince 1953 | 103 | 83 | Srážka rychlíku a osobního vlaku |
Na Dluhonické spojce | 7.srpna 1956 | 7 | 56 | Rychlík Bohumín-Praha narazil zezadu do stojícího vlaku |
Mezi Brumovem a Bylnici | 28.dubna 1957 | 10 | 6 | Srážka osobního vlaku s ujetým nákladním vagónem |
u Stéblové | 11.listopadu 1960 | 118 | 110 | Srážka osobního vlaku s plně obsazeným vlakem |
u Vrbna pod Pradědem | 27.srpna 1961 | 19 | 17 | Srážka osobního vlaku s ujetými nákladními vágony |
v Hloubětíně | 21.zaří 1965 | 14 | 70 | Srážka nákladního vlaku s osobním vlakem |
v Deštnici | 2.května 1966 | 10 | 37 | Na přejezdu narazila lokomotiva do nákl.auta vezoucího studenty na brigádu |
v Bezděčíne | 28.července 1969 | 23 | 29 | Srážka osobního vlaku s autobusem na chráněném přejezdu |
u Valašského Meziříčí | 23.února 1970 | 11 | 15 | Osobní vlak se srazil s lokomotivou |
u Řikonína | 11.prosince 1970 | 31 | 18 | Srážka expresu s vykolejenými vagony |
u Nových Kopist | 9.listopadu 1989 | 6 | 50 | Rychlík Budapešť-Berlín narazil do stojícího osobního vlaku |
u Spálova | 25.srpna 1990 | 14 | 32 | Osobní vlak se střetl s manipulačním vlakem |
v Třebechovicích pod Orebem | 3.října 1990 | 6 | 16 | Srážka osobního vlaku s autobusem na nechráněném přejezdu |
u Krouny | 24.června 1995 | 19 | 4 | Osobní vlak se srazil se čtyřmi nákladními vagony |
ve Studénce | 8.srpna 2008 | 8 | 65-70 | Náraz rychlíku EuroCity do zříceného mostu |
Tragická nehoda ve Studénce
- Při rychlosti 90 km/h narazil ve Studénce dne 8. 8. 2008 vlak EuroCity 108 Commenius do části silničního mostu, který se zřítil na železniční trať. Zahynulo 8 cestujících, dalších 64 osob (včetně strojvedoucího) bylo ošetřeno lékaři. Provoz na hlavním tahu mezi Ostravou a Prahou byl přerušen. Nehoda se stala v 10.30 hodin. Strojvedoucí vypověděl, že při průjezdu stanicí Studénka si všiml, že se mostní konstrukce silničního nadjezdu před ním zhoupla a začala padat. Použil proto rychlobrzdu a schoval se ve strojovně. Z rozboru dat stažených z lokomotivy vyplynulo, že vlak při průjezdu stanicí Studénka jel rychlostí 133 kilometrů v hodině, začal brzdit a po ujetí vzdálenosti 452 metrů došlo k nárazu do mostní kontrukce při rychlosti vlaku 90 km/h. Při nehodě vykolejila lokomotiva 151.018 a 4 vozy vlaku EuroCity (zbývajících 6 vozů zůstalo na koleji), dále na sousední koleji vykolejily 3 vozy nákladního vlaku. Škoda na soupravě mezinárodního vlaku EuroCity byla odhadnuta 120 milionů Kč, dalších 10 milionů na infrastruktuře trati a 6 milionů na nákladních vozech.
Lokomotiva 151.018 byla po komisionální prohlídce v DPOV Přerov navržena na zrušení. Důvodem je na několika místech vážné poškozený hlavní rám.