- Nejvyšší hodnota sklonu železniční tratě v síti SŽDC - ozubnicová trať Tanvald - Harrachov, 58 ‰
- Nejmenší poloměr oblouku v síti SŽDC - úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha, oblouk o poloměru 75 m
- Nejvýše položená železniční stanice v síti SŽDC - Kubova Huť v nadmořské výšce 995 m n. m.
- Nejníže položená železniční stanice v síti SŽDC - Dolní Žleb v nadmořské výšce 127 m n. m.
- Nejdelší železniční tunel v síti SŽDC - Březenský tunel na nové přeložce úseku trati Chomutov - Praha s délkou 1758 m
- Nejrychlejší elektrické železniční vozidlo - Souprava 680.001 ČD Pendolino dosáhla maximální rychlosti 237km/h mezi Brnem a Břeclavi 18.listopadu 2004.Foto
- Nejrychlejší dieselové železniční vozidlo - Lokomotiva T 499.0002(759.002) zvaná Poklop dosáhla maximální rychlosti 178km/h na zkušebním okruhu ve Velimi 21.července 1975Foto
- Nejrychlejší parní lokomotiva -Lokomotiva 498.106 zvaná Albatros dosáhla maximální rychlosti 162km/h na zkušebním okruhu ve Velimi 24.srpna 1964Foto
- Nejvýkonější čtyřnápravová lokomotiva - Elektrická lokomotiva řady 150 a 151 ČD s trvalým výkonem 4 000kW,maximální tažná síla 227kN,maximální rychlost 140 160 km.Foto
- Nejvýkonější čtyřnápravová lokomotiva - Elektrická lokomotiva řady 380 ČD(Škoda 109) s trvalým výkonem 6 400kW(maximální výkon 7 200kW),maximální tažná síla 274kN,maximální rychlost 200km/h a rozchodu 1435mm.Foto
- Nejvýkonější železniční vozidlo - Elektrická lokomotiva řady 184.5 DNT s trvalým výkonem 5 220kW,maximální tažná síla 575kN,maximální rychlost 95km/h.Foto
- Nejvýše položená železniční stanice - Stanice Kubova Huť ve výšce 995m na traťi ze Strakonic do Volar,zprovozněná 15.října 1893Foto
- Nejdelší stavebně dvoukolejný tunel - Tunel Vítkovský II(jižní) je 1365 m dlouhý mezi stanicemi Praha Hl.n a Praha Holešovice.Zkušební provoz zahájen 1.září 2008.Foto 1 , Foto 2
- Nejdelší stavebně jednokolejný most / viadukt - Ivančický most je dlouhý 387m na traťi č.244 ze Střelic do Hrušovan nad Jevišovkou.
- Nejvyšší most /viadukt - Červená nad Vltavou je 68m vysoký na traťi č.201 z Tábora do Ražic,zprovozněn byl 21.Listopadu 1889.Foto
České železniční rekordy