Motorová jednotka 844

08.12.2014 16:36
  • Motorové jednotky řady 844 jsou dvouvozové motorové jednotky vyráběné v letech 2011–2013 polskou železniční strojírnou PESA Bydgoszcz pro České dráhy, které je nazvaly RegioShark. Jde o českou variantu typu PESA Link II, tedy zatím jediné vyráběné varianty z typové rodiny PESA Link.Jednotka se skládá ze dvou článků lehké stavby se společným Jakobsovým podvozkem. Vozové skříně jsou ocelové. Ke spojování jednotek slouží samočinné spřáhlo Scharfenberg.
  • Hnací agregáty jsou umístěny pod podlahou za krajními podvozky (směrem ke středu jednotky) a pohánějí vždy obě dvojkolí přilehlého podvozku, která jsou mechanicky spojená. Přenos výkonu je hydromechanický. Jakobsův podvozek je běžný.
  • Jednotky jsou vybavené klimatizací, oddílem 1. třídy, audiovizuálním informačním systémem pro cestující, oddíly pro přepravu kol a kočárků, toaletou přístupnou pro vozíčkáře a jsou částečně nízkopodlažní. Souprava disponuje 120 místy k sezení, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 v 1. třídě, celková kapacita je 240 cestujících.
  • Nátěr jednotek je proveden v duchu jednotného nátěrového schematu Českých drah od studia Najbrt. Díky svému specifickému vzhledu jednotka již získala mezi železničními příznivci přezdívku žralok a ČD pro ně vybraly pojmenování RegioShark.

Technické Parametry:

  • Označení řady: 844
  • Výrobce: PESA Bydgoszcz
  • Rok výroby: 2011–2013
  • Vyrobeno kusů: 31
  • Počet vozů: 2
  • Míst k sezení/stání: 120/120 z toho k sezení v 1. třídě: 9
  • Délka přes nárazníky: 43 730 mm
  • Max. rychlost: 120 km/h
  • Hmotnost: 84,4 t
  • Uspořádání pojezdu: B´2´B´ (Jakobs)
  • Rozchod koleje: 1 435 mm
  • Výkon: 2 × 390 kW
  • Přenos výkonu: hydromechanický
  • Obchodní název:RegioShark
  • Přezdívky: Žralok, Šarik, Pesar