Motorová jednotka 814

17.12.2014 20:35

  • Motorová jednotka řady 814 se skládá z motorového vozu řady 814 s jedním stanovištěm strojvedoucího, který je na opačné straně pevně spojen s částečně nízkopodlažním řídicím vozem řady 914 opatřeným rovněž stanovištěm strojvedoucího.
  • Modifikací tohoto vozidla je motorová jednotka řady 814.2, skládající se ze dvou motorových vozů řady 814.2 a částečně nízkopodlažního vloženého vozu řady 014. Jednotky vlastněné Českými drahami dostaly obchodní název „Regionova“, trojdílné jednotky jsou pojmenovány „Regionova Trio“.
  • Jednotky řady 814 vznikaly modernizací starších motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010 v letech 2005–2012 firmou Pars nova v Šumperku.
  • V jednotce Regionova Trio je použit i vložený vůz řady 014, který je shodný s řídicím vozem řady 914 ve dvouvozové jednotce, až na přední čelo vozu, kde nebylo vytvořeno stanoviště strojvedoucího, ale zvětšený oddíl pro cestující se vstupem do mezivozového přechodu (stejné řešení jako v zadním čele).
  • Obdobné modernizace provádí také slovenská firma ŽOS Zvolen. Jednotky řady 813.1 mají vyšší výkon motoru než Regionovy, jsou tišší a klimatizované.

Varianty jednotek řady 814:

  • ČD: dvouvozová jednotka „Regionova“ – motorový vůz ř. 814 + nízkopodlažní řídicí vůz ř. 914
  • ČD: trojvozová jednotka „Regionova Trio“ – motorový vůz ř. 814.2 + nízkopodlažní vložený vůz ř. 014.2 + motorový vůz ř. 814.2

Technické parametry:

  • Označení řady: 814
  • Výrobce: Vagónka Studénka nebo Pars nova
  • Rok výroby: 1975–1982 neko: 2005–2012
  • Vyrobeno kusů: 211 ks ČD ( douvozová) 26 ks ČD (třívozová)
  • Míst k sezení/stání: 84/105 135/151
  • Délka přes nárazníky: 28 440 mm, 42 410 mm
  • Max. rychlost: 80 km/h
  • Hmotnost: 39,6 t resp. 62,3 t
  • Rozchod koleje: 1 435 mm
  • Výkon: 242 kW resp. 2×242 kW
  • Přenos výkonu: hydromechanický
  • Obchodní název:Regionova