Lokomotiva 380

12.12.2014 19:56

Lokomotiva 380

  • Lokomotivy řady 380 jsou určeny zejména pro vozbu osobních vlaků nejvyšších kategorií (EuroCity, InterCity) na na tratích Česka, Slovenska, Maďarska, Rakouska, Německa a Polska, případně i na koridorech dalších evropských států, elektrifikovaných systémy 3 kV, 25 kV~50 Hz nebo 15 kV~16 2/3 Hz. Vzhledem k velmi vysokému výkonu budou tyto stroje i při převodu na 200 km/h vhodné i pro vedení nákladních vlaků, zejména nákladních expresů. Na osobních vlacích nejvyšších kategorií stroje řady 380 ČD doplní a výhledově nahradí nepříliš zdařilé lokomotivy řad 371 a 372, vyznačující se vysokou poruchovostí.
  • Po dlouhých peripetiích můžeme od konce května 2010 lokomotivu řady 380 ČD spatřit také v běžném provozu - konkrétně stroj 380.007-5 ČD, který se pod vlajkou ČD Cargo objevuje v čele nákladních vlaků. Následně by měl být zahájen zkušební provoz i v osobní dopravě.
  • Lokomotiva řady 380 ČD je skříňová podvozková lokomotiva s dvěma koncovými stanovišti strojvedoucího přístupnými z obou stran a centrální průchozí uzavřenou strojovnou. Kabiny strojvedoucího jsou tlakotěsné, jsou klimatizované a vybavené zcela novým řídicím pultem. Strojovna je přístupná dveřmi ze zadní stěny obou stanovišť.

 

  • Parametry lokomotivy

VýrobceŠKODA: Transportation
Tovární označení: 109 E
Roky výroby: 2008-2010
Vyrobeno ks: (5/2010)3 / 20
Trakční systémy: 3 kV=; 25 kV~50 Hz; 15 kV~16 2/3 Hz
Délka přes nárazníky: 18 000 mm
Délka skříně: 16 700 mm
Šířka: 3080 mm
Výška se staženými sběrači: 4 275 mm
Rozvor podvozku: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 8 700 mm
Minimální poloměr oblouku: 120 m
Uspořádání pojezdu: Bo'Bo'
Služební hmotnost: 86 t
Průměr nových dvojkolí: 1 250 mm
Průměr opotřebených dvojk.: 1 170 mm
Rozchod: 1 435 mm
Typ trakčních motorů: ML 4550 K/6
Max. fázový proud: TM647 A
Jmenovité napětí: TM1 130 V
Trvalá tažná síla: 213 kN
Maximální tažná síla: 274 kN
Maximální brzdná síla: EDB226 kN
Regulace výkonu: GBT moduly
Trvalý výkon: 6 400 kW
Maximální výkon: 7 400 kW
Specifická hmotnost: 13,4 kg/kW
Výkon EDB odporové: 4 700 kW
Výkon EDB rekuperační: 6 963 kW
Trvalá rychlost: 102 km/h
Maximální rychlost: 200 km/h

Zdroj:atlaslokomotiv.cz