Lokomotiva 340
13.12.2014 23:18
- Lokomotiva řady 340 je dvoufrekvenční elektrická lokomotiva na střídavý proud určená pro osobní i nákladní dopravu přes elektrizované hraniční přechody do Rakouska. Lokomotivy byly vytvořeny přestavbou starší řady 240, provedené firmou Škoda Dopravní technika (tovární typ 47Em).
- LLokomotiva zůstala v mechanické části oproti řadě 240 prakticky beze změn. Ty se týkají především elektrické části, vybavení stanoviště strojvedoucího a další změnou je dosazení systému palubní diagnostiky. Lokomotiva je skříňová, jako materiál je použit sklolaminát. Elektřina je odebírána pomocí dvou polopantografů na střeše lokomotivy. Regulaci výkonu tvoří elektropneumatické spínání odboček transformátoru. Lokomotivu pohánějí čtyři stejnosměrné trakční elektromotory, pro každou ze čtyř náprav jeden.
- Lokomotivy od počátku slouží v Českých Budějovicích pro provoz na trati České Budějovice - Summerau. Vozily zde osobní i spěšné vlaky, dnes však slouží především v nákladní dopravě. Po restrukturalizaci ČD přešly pod společnost ČD Cargo, SOKV České Budějovice.
Parametry lokomotivy:
- Výrobce: ŠKODA Plzeň, DKV České Budějovice
Rok výroby: 2003Vyrobeno: ks3Trakční systém: 25 kV~50 Hz, 15 kV~16 2/3 HzDélka přes nárazníky: 16 440 mmDélka skříně: 15 200 mmŠířka: 3 020 mmVýška se staženými sběrači: 4 650 mmRozvor podvozku: 2 800 mmVzdálenost otočných čepů: 7 800 mmMinimální poloměr oblouku: 120 mUspořádání pojezdu: Bo'Bo'Služební hmotnost---Průměr dvojkolí: 1 250 mmRozchod: 1 435 mmNápravový převod: 1:3,2Typ trakčních motorů: 9 AL 4446 iPTrvalý proud: TM1 100 AHodinový proud: TM1 140 ATrvalá tažná síla: 173 kNHodinová tažná síla: 183 kNMaximální tažná síla: 255 kNRegulace: výkonuregulační transformátorTrvalý výkon: 3 080 kWHodinový výkon: 3 200 kWTrvalá rychlost: 64 km/hHodinová rychlost: 63 km/hMaximální rychlost: 120 km/h
Zdroj:Atlaslokomotiv.cz