Lokomotiva 340

13.12.2014 23:18

340.049

  • Lokomotiva řady 340 je dvoufrekvenční elektrická lokomotiva na střídavý proud určená pro osobní i nákladní dopravu přes elektrizované hraniční přechody do Rakouska. Lokomotivy byly vytvořeny přestavbou starší řady 240, provedené firmou Škoda Dopravní technika (tovární typ 47Em).
  • LLokomotiva zůstala v mechanické části oproti řadě 240 prakticky beze změn. Ty se týkají především elektrické části, vybavení stanoviště strojvedoucího a další změnou je dosazení systému palubní diagnostiky. Lokomotiva je skříňová, jako materiál je použit sklolaminát. Elektřina je odebírána pomocí dvou polopantografů na střeše lokomotivy. Regulaci výkonu tvoří elektropneumatické spínání odboček transformátoru. Lokomotivu pohánějí čtyři stejnosměrné trakční elektromotory, pro každou ze čtyř náprav jeden.
  • Lokomotivy od počátku slouží v Českých Budějovicích pro provoz na trati České Budějovice - Summerau. Vozily zde osobní i spěšné vlaky, dnes však slouží především v nákladní dopravě. Po restrukturalizaci ČD přešly pod společnost ČD Cargo, SOKV České Budějovice.

Parametry lokomotivy:

  • Výrobce: ŠKODA Plzeň, DKV České Budějovice
    Rok výroby: 2003
    Vyrobeno: ks3
    Trakční systém: 25 kV~50 Hz, 15 kV~16 2/3 Hz
    Délka přes nárazníky: 16 440 mm
    Délka skříně: 15 200 mm
    Šířka: 3 020 mm
    Výška se staženými sběrači: 4 650 mm
    Rozvor podvozku: 2 800 mm
    Vzdálenost otočných čepů: 7 800 mm
    Minimální poloměr oblouku: 120 m
    Uspořádání pojezdu: Bo'Bo'
    Služební hmotnost---
    Průměr dvojkolí: 1 250 mm
    Rozchod: 1 435 mm
    Nápravový převod: 1:3,2
    Typ trakčních motorů: 9 AL 4446 iP
    Trvalý proud:  TM1 100 A
    Hodinový proud: TM1 140 A
    Trvalá tažná síla: 173 kN
    Hodinová tažná síla: 183 kN
    Maximální tažná síla: 255 kN
    Regulace: výkonuregulační transformátor
    Trvalý výkon: 3 080 kW
    Hodinový výkon: 3 200 kW
    Trvalá rychlost: 64 km/h
    Hodinová rychlost: 63 km/h
    Maximální rychlost: 120 km/h

Zdroj:Atlaslokomotiv.cz