Lokomotiva 183
14.12.2014 14:31
- Potřeba dalších elektrických lokomotiv ŠKODA řady E 669.1 (181) pro těžkou nákladní dopravu stála u zrodu druhé, ještě početnější, a posléze třetí série těchto lokomotiv, značených nově jako E 669.2 (182) a E 669.3 (183). Řada E 669.2 (182) byla vyráběna v letech 1963 až 1965, řada E 669.3 (183) v roce 1971.
- Provozní určení nových lokomotivních řad 182 a 183 zůstává stejné, jako u předchůdkyně 181, a to těžkotonážní nákladní doprava. Zatímco řada 182 jezdí pod vlajkou ČD i ZSSK, stroje řady 183 patří výhradně slovenské ZSSK. Ani tyto řady to dnes nemají lehké, neboť je stejně jako řadu 181 nahrazují modernější čtyřnápravové lokomotivy; na Slovensku je nahrazují i dvoudílné lokomotivy řady 131..
Parametry lokomotivy:
-
Výrobce: Závody V. I. Lenina Plzeň
[ŠKODA Plzeň]Tovární označení: 59 E 1-3 [61 E 1]Roky výroby: 1963-65 [1971]Vyrobeno: ks168 [43]Rozchod: 1 435 mmUspořádání pojezdu: Co'Co'Trakční systém: 3 kV=Délka přes nárazníky: 18 800 [18 940] mmDélka skříně: 17 560 [17 700] mmŠířka: 2 950 mmVýška se staženými sběrači: 4 500 mmPevný rozvor: 4 600 mmCelkový rozvor: 13 000 mmVzdálenost otočných čepů: 9 400 mmMinimální poloměr oblouku: 125 mSlužební hmotnost: 120 tMax. hmotnost na nápravu: 20 tPrůměr nových dvojkolí: 1 250 mmPrůměr opotřebených dvojkolí: 1 180 mmNápravový převod: 1:4,238Výkon / přetlak kompresoru: 156 m3/hod / 8 barRegulace: výkonuodporováTyp trakčních motorů: 2 AD 4346 gTTrvalý proud: TM330 AHodinový proud: TM355 AJmen. napětí na svorkách: TM3 000/2 VTrvalá tažná síla: 213 kNHodinová tažná síla: 236 kNMaximální tažná síla: 345 kNTrvalý výkon: 2 790 kWHodinový výkon: 3 000 kWTrvalá rychlost: 47,2 km/hHodinová rychlost: 45,8 km/hMaximální rychlost: 90 km/h
Zdroj:Atlaslokomotiv.cz