ETR 470

07.12.2014 19:25
  • Elektrická jednotka s aktivním naklápěním vozových skříní ETR 470 je členem "rodiny" vlakových souprav typu Pendolino vyráběných společností ALSTOM v severoitalském Saviglianu.Tento typ byl vyroben jen pro italsko-švýcarskou společnost Cisalpino, která je využívala pro spojení mezi největšími městy Švýcarska a severní Itálie. Později byly z provozu na švýcarském území pro nespolehlivost vyřazeny. Ze stejného důvodu bylo již dříve původní vozební rameno Stuttgart - Curych - Milán zkráceno na úsek Curych - Milán.
  • ETR 470 jsou od roku 1996 v provozu na spojích Schaffhausen – Zürich – Chiasso - Itálie nebo Basel – Brig – Domodossola – Itálie.
  • Nejvyšší rychlost soupravy činí 200 km/h, na švýcarském území však jezdí pouze rychlostí 140 km, na horské trati přes Gotthard pak jen 90 km/h.
  • Od počátku provozu se tyto jednotky potýkaly s technickými problémy, v důsledku kterých vznikala častá zpoždění. Mezi nejvážnější problémy patří požár jednotky ve švýcarském tunelu Zimmerberg dne 11. dubna 2006.Vzhledem k přetrvávajícím potížím s provozem těchto souprav se SBB rozhodly jejich provoz ukončit v roce 2014.

Technické parametry:

  • Maximální rychlost: 200 km / h (124 mph)
  • Délka: 236,60 m (776,2 ft)
  • Maximální výkon: 6000 kW (8000 hp)
  • Max. úhel náklonu: 8 °