Archiv článků

Lokomotiva 130

14.12.2014 17:18
  Lokomotivy byly konstruovány jako univerzální. Z výroby byly lokomotivy dodány do LD Česká Třebová. Roku 2006 bylo několik lokomotiv přesunuto do DKV Ostrava. Po rozdělení ČD přešly všechny stroje řady 130 ČD pod ČD Cargo, do SOKV Ostrava. Společnost Severočeské Doly - Kolejová...

Lokomotiva 131

14.12.2014 17:02
Elektrické lokomotivy řady E 479.1 (131), řadící se k II. generaci lokomotiv ŠKODA, byly v počtu 50 dvojdílných strojů dodány do RD Spišská Nová Ves v letech 1980 až 1982. Lokomotivy byly konstruovány pro těžkou nákladní dopravu na sklonově obtížných traťových úsecích. Doménou řady 131 byla...

Lokomotiva 140

14.12.2014 16:45
Vzhledem k rozhodnutí o elektrizaci tratí ČSD stejnosměrným elektrickým proudem o napětí 3 kV bylo nutné vyrobit nové lokomotivy určené k zajíšťování vozby na těchto tratích. Objedávka byla vystavena v roce 1946. Bylo rozhodnuto, že nová lokomotiva bude licenční a bude využívat sofistikované...

Lokomotiva 141

14.12.2014 16:01
3 Lokomotivní řada E 499.1 (141) byla navržena jako univerzální lokomotiva, zejména však měla být využívána pro vozbu rychlíků, případně osobních vlaků. Méně s ní již bylo počítáno v nákladní službě. Důvodem bylo rozhodnutí o dodání šestinápravových lokomotiv výhradně pro nákladní službu,...

Lokomotiva 180

14.12.2014 15:01
V druhé polovině padesátých let se ukázalo, že výkon univerzálních lokomotiv řady E 499.0 (140) nebude pro těžkou nákladní dopravu postačující, a proto zadalo ministerstvo dopravy tehdejším Závodům V. I. Lenina (ŠKODA Plzeň) vývoj a výrobu nových lokomotiv, které měly splňovat následující...

Lokomotiva 181

14.12.2014 14:43
V roce 1958 byly vyrobeny dvě prototypové nákladní šestinápravové lokomotivy řady E 669.0 (180), které se staly předobrazem sériových lokomotiv, značených jako E 669.1 (181). Jejich výroba probíhala ve dvou sériích, z nichž první čítala 80 lokomotiv a dodána byla v roce 1961, zatímco druhá série...

Lokomotiva 183

14.12.2014 14:31
Potřeba dalších elektrických lokomotiv ŠKODA řady E 669.1 (181) pro těžkou nákladní dopravu stála u zrodu druhé, ještě početnější, a posléze třetí série těchto lokomotiv, značených nově jako E 669.2 (182) a E 669.3 (183). Řada E 669.2 (182) byla vyráběna v letech 1963 až 1965, řada E 669.3 (183)...

Lokomotiva 182

14.12.2014 14:11
Potřeba dalších elektrických lokomotiv ŠKODA řady E 669.1 (181) pro těžkou nákladní dopravu stála u zrodu druhé, ještě početnější, a posléze třetí série těchto lokomotiv, značených nově jako E 669.2 (182) a E 669.3 (183). Řada E 669.2 (182) byla vyráběna v letech 1963 až 1965, řada E 669.3 (183)...

Lokomototiva 230

14.12.2014 01:44
Lokomotivy řady 230 byly navrženy jako univerzální - byly používány v nákladní a v menší míře i v osobní dopravě. Z výroby byly lokomotivy dodávány do LD Jihlava, LD Brno-Maloměřice, LD Plzeň a LD Bratislava (v souvislosti s pokračující elektrizací). V roce 1982 byly všechny lokomotivy...

Lokomotiva 242

14.12.2014 01:24
Stroje byly z výroby dodány do dep tehdejší Jihozápadní dráhy, jejíhož provozu se na dlouhá léta staly běžnou součástí. Provozovány byly také jihlavským depem. Po rozpadu ČSD na ČD a ŽSR připadly všechny lokomotivy Českým drahám. V té době byly tyto stroje dislokovány v LD České Budějovice,...
Záznamy: 31 - 40 ze 70
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>